Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

Gry wieloosobowe wykorzystujące wspólny ekran GameCube

W przypadku wspólnego ekranu gracze nie łączą się z siecią – lokalną ani internetową – bo rozgrywka toczy się na jednej konsoli czy komputerze. Dwoje lub więcej graczy bierze udział w zabawie równocześnie, lecz ekran nie zostaje podzielony – wszystkie kontrolowane przez graczy postacie (bądź pojazdy czy cokolwiek innego) są widoczne w oknie gry. Ta forma multiplayera występuje najczęściej w bijatykach, platformówkach (np. seria LEGO), symulatorach sportowych i kooperacyjnych grach akcji z widokiem izometrycznym.

The Sims
The Sims

Symulacje 14 stycznia 2003

Przebojowa gra symulacyjna, wyprodukowana przez specjalizujące się w tym gatunku studio Maxis (SimCity, SimTown i inne). The Sims pozwala graczowi zaopiekować się wirtualną rodziną tytułowych Simów. Zabawa polega na zaspokajaniu rozmaitych potrzeb życiowych postaci – od typowo fizjologicznych (jedzenie, toaleta, higiena itp.), poprzez relacje towarzyskie, aż po karierę zawodową. Gracz ma również dużą swobodę w rozbudowywaniu rodowej posiadłości, którą wyposażyć można w wiele przydatnych Simom przedmiotów. Rozgrywka opiera się na bardzo prostych zasadach i pozbawiona jest elementów przemocy, co stanowi wyraźny ukłon w stronę odbiorców z rynku casuali. Uwagę zwraca specyficzny humor zawarty w grze i spora ilość zabawnych animacji towarzyszących reakcjom postaci.

GCN

Harry Potter and the Goblet of Fire
Harry Potter and the Goblet of Fire

Akcji 8 listopada 2005

Harry Potter and the Goblet of Fire to kolejna, wirtualna adaptacja książkowej serii autorstwa J.K. Rowling, która opowiada o losach tytułowego Harry’ego Pottera oraz dwójki jego przyjaciół: Hermiony Granger i Rona Weasley’a.

GCN

NHL 2004
NHL 2004

Sportowe 22 września 2003

Kolejna wersja rozwojowa słynnej hokejowej serii zapoczątkowuj przez korporację Electronic Arts Inc. w roku 1994. Tradycyjnie już autorzy dołożyli wszelkich starań, by gra jak najwierniej odpowiadała rzeczywistości.

GCN

Soulcalibur II
Soulcalibur II

Bijatyki 27 sierpnia 2003

Soulcalibur II jest drugą odsłoną cieszącej się dużą popularnością serii zręcznościowych bijatyk, która swoimi korzeniami sięga konsoli Sega DreamCast. Gracz kieruje poczynaniami jednego z herosów rywalizujących o tytułowy artefakt. Deweloperzy z firmy Namco przygotowali siedem trybów zabawy, bogatą kolekcję dostępnych broni i wyposażenia, a także mnóstwo bonusowych niespodzianek.

GCN

Auto Modellista
Auto Modellista

Wyścigi 30 września 2003

Wyścigi samochodowe z niezwykłą oprawą wizualną. W produkcji siadamy za kierownicą wielu znanych modelów samochodów (Ford, Dodge, Nissan, Toyota, itp.) i ścigamy się w rozmaitych turniejach na zróżnicowanych trasach. W grze jest też dostępny tryb rozgrywki wieloosobowej. Cechą charakterystyczną tytułu jest komiksowa oprawa wizualną stworzona za pomocą technologii cel-shading.

GCN

The Chronicles of Narnia: The Lion, The Witch and The Wardrobe
The Chronicles of Narnia: The Lion, The Witch and The Wardrobe

Przygodowe 14 listopada 2005

Pozycja łącząca w sobie elementy przygodówek oraz gier akcji. Stworzono ją w oparciu o film o tym samym tytule zrealizowany wspólnymi siłami przez firmy Walt Disney Pictures i Walden Media.

GCN

Def Jam Vendetta
Def Jam Vendetta

Sportowe 1 kwietnia 2003

Def Jam Vendetta to sportowa bijatyka, stworzona przez studio EA BIG we współpracy z wytwórnią muzyczną Def Jam. Gracze kierują poczynaniami ulubionych raperów (m.in. Scarface, Method Man i Redman), biorących udział w zapaśniczych pojedynkach na ringu. Twórcy przewidzieli kilka wariantów zabawy, w tym tryb kariery i survivalowy.

GCN

Def Jam: Fight for NY
Def Jam: Fight for NY

Bijatyki 1 października 2004

D-Mod uciekł z więzienia. Ale to co zobaczył, nie zachwyciło go. Władzę podziemnego światka w Nowym Jorku przejął Crow. Nie można takich rzeczy dłużej tolerować. Wrestlingowe gwiazdy oraz muzycy hip-hopu znowu dadzą czadu...

GCN

Mario Smash Football
Mario Smash Football

Sportowe 18 listopada 2005

Super Mario Strikers natychmiast przenosi nas do fantastycznego uniwersum bohaterów klasycznych elektroniczno-rozrywkowych pozycji marki Nintendo, abyśmy wspólnie z nimi zagrali w piłkę nożną. Tytułowy hydraulik Mario wraz z towarzyszami (m.in. Luigi, Toad, Wario i Donkey Kong) gwarantuje jak zwykle mnóstwo wyśmienitej zabawy w bajecznie kolorowym wirtualnym świecie.

GCN

Dragon Ball Z: Budokai
Dragon Ball Z: Budokai

Bijatyki 14 listopada 2003

Efektowna bijatyka, stworzona przez firmę Bandai w oparciu o licencję kultowej mangi autorstwa Akiry Toriyamy. Gracze wcielają się w rolę znanych z serii bohaterów – wśród 23 dostępnych postaci pojawiają się Goku, Vegeta, Piccolo oraz Trunks. Każdego z nich wyposażono w odmienny zestaw ciosów i specjalnych zdolności bojowych oraz ataków energetycznych – wśród tych ostatnich prym wiedzie „fala uderzeniowa”, znana także jako „kamehameha”. W zamian za zdobywane w toku rozgrywki pieniądze możemy nie tylko odblokować dodatkowych wojowników, lecz także uzupełnić ich wachlarz możliwości ofensywnych o nowe, potężniejsze pozycje. Oś gry stanowi Story Mode, gdzie możemy wziąć udział w najważniejszych pojedynkach z animowanego cyklu – od starcia z Freezerem, aż po ostateczny bój z Cellem. Potyczki toczone są w dziewięciu zróżnicowanych środowiskach, inspirowanych znanymi z oryginału polami bitew – mowa o świątyni Kamiego, czy choćby o Komnacie Czasu. W Dragon Ball Z: Budokai zaimplementowano również moduł turniejowy, wariant zabawy oparty na walkach jeden na jednego, a także specjalny tryb treningowy, pozwalający na doskonalenie swoich umiejętności. Całości dopełnia kolorowa, trójwymiarowa oprawa graficzna inspirowana dziełami japońskiego mangaki oraz wysokiej jakości dubbing – w poszczególne postacie wcielili się aktorzy z amerykańskiej wersji telewizyjnego serialu.

GCN

Madden NFL 06
Madden NFL 06

Sportowe 8 sierpnia 2005

Pierwsza edycja legendarnej sportowej serii Madden NFL, która została zrealizowana na zasadach wyłączności, zgodnie z umową zawartą pomiędzy koncernem Electronic Arts, a ligą NFL.

GCN

NBA Street v3
NBA Street v3

Sportowe 8 lutego 2005

„NBA Street v3” kontynuuje wspaniałą serię swych dwóch zacnych poprzedniczek dzierżąc miano najlepszej ulicznej koszykówki, która kiedykolwiek gościła w czytnikach konsol najnowszej generacji. Część trzecią, podobnie jak i poprzednie edycje, stworzyli programiści firmy EA BIG.

GCN

Fight Night Round 2
Fight Night Round 2

Sportowe 28 lutego 2005

Pierwszy „Fight Night” okazał się krokiem milowym w rozwoju gatunku i w krótkim czasie okrzyknięty został najlepszym symulatorem tego sportu. Firma poszła więc za ciosem, przygotowując kolejną odsłonę cyklu, znów zapowiadaną jako przełom.

GCN

2006 FIFA World Cup
2006 FIFA World Cup

Sportowe 24 kwietnia 2006

2006 FIFA World Cup należy do bestsellerowego cyklu symulacji piłkarskich spod znaku EA Sports. Zgodnie z tytułem developerzy skupili się na Mistrzostwach Świata z 2006 roku, zorganizowanych w Niemczech.

GCN

Bloody Roar: Primal Fury
Bloody Roar: Primal Fury

Bijatyki 19 marca 2002

Kolejna odsłona słynnej serii trójwymiarowych bijatyk, tym razem w wydaniu na konsolę Gamecube. Wcielamy się w postać jednego z kilkunastu wojowników. Na uwagę zasługuje możliwość przeobrażania się w wyjątkowo silne stwory.

GCN

Rampage: Total Destruction
Rampage: Total Destruction

Akcji 24 kwietnia 2006

Rampage: Total Destrustion to dynamiczna gra akcji, wyprodukowana i wydana przez firmę Midway. Oferuje ona graczom świeżą jakość klasycznej arcade'owej produkcji.

GCN

Mario Superstar Baseball
Mario Superstar Baseball

Sportowe 29 sierpnia 2005

Mario Superstar Baseball jest kolejną (po m.in. Mario Power Tennis i Super Mario Strikers) grą sportową z udziałem najsłynniejszego hydraulika w historii elektronicznej rozrywki. Tym razem wąsacz w czerwonej czapce postanowił, niczym legendarny Casey z miasteczka Mudville, sprawdzić się w dyscyplinie, polegającej de facto na odbijaniu twardej piłki za pomocą specjalnego kija i cieszącej się szczególną popularnością w Stanach Zjednoczonych, Japonii, Wenezueli etc.

GCN

Super Smash Bros. Melee
Super Smash Bros. Melee

Akcji 2 grudnia 2001

Super Smash Bros. Melee stanowi kontynuację efektownej gry walki z 1999 roku, przeznaczonej wyłącznie dla stacjonarnego systemu Nintendo 64. Sequel dostępny jest jedynie dla posiadaczy następczyni wspomnianej platformy, czyli konsoli GameCube.

GCN

X-Men Legends II: Rise of Apocalypse
X-Men Legends II: Rise of Apocalypse

RPG 21 września 2005

X-Men Legends II: Rise of Apocalypse to sequel udanej, wydanej pod koniec 2004 roku gry zaliczanej do gatunku action-RPG, będącej idealną propozycją dla miłośników komiksowych czy animowanych przygód Mutantów.

GCN

Mario Power Tennis
Mario Power Tennis

Sportowe 25 lutego 2004

Zabawna wersja tenisa ziemnego, w którym zamiast prawdziwych zawodników zmagają się bardzo znane postacie wykreowane przez firmę Nintendo. Każda z nich dysponuje różnymi szalonymi odbiciami i zagraniami.

GCN

Viewtiful Joe: Red Hot Rumble
Viewtiful Joe: Red Hot Rumble

Akcji 18 listopada 2005

Viewtiful Joe: Red Hot Rumble jest kolejną częścią słynnego cyklu dwuwymiarowych gier akcji, który zapoczątkowany został w 2003 roku i dzięki swojej niekonwencjonalności zyskał sporo entuzjastów na całym globie ziemskim. Niniejszy produkt oparto w pewnym sensie na japońskim serialu animowanym spod znaku VJ.

GCN

Teenage Mutant Ninja Turtles
Teenage Mutant Ninja Turtles

Akcji 21 października 2003

Teenage Mutant Ninja Turtles to wyprodukowana przez firmę Konami gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP), której fabuła nawiązuje do komiksowej serii o przygodach zmutowanych żółwi-ninja. Gracz ma okazję pokierować poczynaniami czwórki tytułowych herosów, którzy starają się pokrzyżować plany demonicznego Shreddera i jego Klanu Stopy.

GCN

UFC: Throwdown
UFC: Throwdown

Sportowe 20 lutego 2002

Ultimate Fighting Championship: Throwdown to gra walki oficjalnie licencjonowana przez amerykańską federację mixed martial arts (inaczej MMA - mieszane sztuki walki) – UFC. Dzięki temu możemy wcielić się największe gwiazdy tego sportu i walczyć według jego dokładnie odwzorowanych zasad.

GCN

Rocky
Rocky

Sportowe 14 listopada 2002

Rocky to bazująca na popularnym filmowym cyklu sportowa bijatyka, za której opracowanie odpowiada firma Rage Software. Gracz kieruje poczynaniami tytułowego boksera lub innych pięściarzy znanych z kinowej serii i uczestniczy w widowiskowych pojedynkach na ringu. Twórcy przygotowali trzy tryby zabawy, a także bogate opcje treningowe, pozwalające rozwinąć umiejętności bohaterów.

GCN